Thursday 2 February 2017

Apricon : Kehebatan Vitamin B17


Vitamin B17

Sebarang pencarian mengenai rawatan dan pencegahan kanser akan membawa kepada penemuan vitamin B17. Mungkin Vitamin B17 terlalu asing dan agak sukar untuk mempercayainya, namun ia sebenarnya telam lama ditemui dan terbukti mampu membantu terapi kanser. 

Vitamin B17 adalah penawar semulajadi yang terdapat pada lebih 1200 jenis tumbuh-tumbuhan atau buah-buahan terutamanya biji aprikot. 

Malangnya tabiat pemakanan kita hari ini telah mengetepikan dan mengurangkan penggunaan B17 yang rasanya agak pahit tetapi berkesan mencegah kanser. Kenyataan tersebut disokong oleh bukti kejayaan hasil penemuan pada 1950 oleh pakar biokimia, Dr. Ernest T Krebs yang berjaya mencungkil rahsia kehebatan Vitamin B17 dalam rawatan kanser.


Daripada penyelidikan, biji aprikot yang menjadi makanan kaum Hunza menjadikan mereka bebas kanser, sihat dan lanjut usia sehingga lebih 120 tahun. 

Hasil kajian juga mendapati haiwan liar tidak akan dijumpai mati akibat kanser sebailiknya haiwan yang dipelihara di dalam zoo kemingkinan besar akan mati akibat kanser walaupun diberi makanan yang kaya nutrien namun tidak mengandungi Vitamin B17. 



Jepun adalah contoh terbaik kerana merekodkan kadar kanser paling rendah di dunia. Walaupun dikatakan negara serba moden serta mempunyai persekitaran kehidupan uang kian terancam akibat kemodenan, namun negara tersebut mempunyai kadar kesihatan tinggi dengan usia mencecah 90 tahun, impak daripada pengamalan diet seimbang yang mengandungi Vitamin B17.



Terapi Kanser

Pakar perubatan berpengalaman dan bekas ketua Jabatan Anatomi di Fakulti Perubatan UKM yang juga penaung produk Apricon Farmas Health, Profesor Madya Dr. Syed Zainal Husin Wafa mengakui biji aprikot mengandungi Vitamin B17 paling tinggi berbanding tumbuhan lain dan dapat membantu mencegah dan merawat penyakit kanser.



Dalam terapi metabotik, apabila Vitamin  B17 bertindak balas dengan sel kanser, enzim betaglucosidase dalam sel kanser itu berupaya menguraikan elemen Vitamin B17 seterunya mematikan sel kanser.

Vitamin B17 sememangnya cukup unik kerana tugasnya hanya menyerang sel kanser dan sel-sel yang tidak normal. Ia juga dapat membantu meningkatkan keseimbangan PH dalam tubuh, memperlahankan penyebaran kanser, mengurangkan kandungan kolestrol dan membantu merawat penyakit jantung dan diabetes.


APRICON FARMAS HEALTH 

Apricon Farmas Health adalah produk terunggul di Malaysia dengan formulasi hebat 100 peratus biji aprikot yang dikisar halus dengan kawalan famaseutikal tinggi tanpa sebarang campuran bahan kimia bagi mengekalkan kandungan Vitamin B17 paling optimum, yang amat diperlukan oleh manusia untuk meningkatkan sistem ketahanan dan imunisasi tunuh badan.


Sementara itu, Presiden Kelab Prostar Malaysia, Dr. Ismail Lasa berkata, "Apricon Farmas Health kaya dengan vitamin B17 dan dapat membantu meningkatkan kecergasan seseorang sekaligus mengurangkan kebergantungan terhadap ubat-ubatan.

Produk Apricon Farmas Health tidak perlu diragui kerana telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia dan kini boleh mendapatkan di pasaran.


APRICON adalah produk makanan kesihatan yang dikeluarkan oleh TK FARMAS SOLUTION & INDUSTRIESAPRICON mengandungi 100 peratus aprikot kernel yang kaya dengan Vitamin B17 dikenali juga sebagai Amygdalin atau Laetrile. Ia akan dikisar halus setelah menjalani proses sinaran UV bagi menyingkirkan bekteria, kulat dan radikal bebas.

Vitamin B17 juga mampu meningkatkan sistem imunisasi dan daya ketahanan tubuh badan serta mampu meningkatkan kecerdasan dan tahap kesihatan seseorang individu. 

Komponen Vitamin B17 atau Amygdalin berfungsi sebagai agen kimoterapi semula jadi yang mampu mengawal pertumbuhan sel tidak normal yang tidak terkawal secara efektif.

Berdasarkan kajian saintifik dan ujian klinikal yang dilaksanakan, Vitamin B17 atau Amygdalin mampu merawat dan memulih masalah sistem metabolik dan menstabilkan sistem tubuh badan yang berfungsi secara tidak normal. Untuk maklumat lanjut boleh layari :- http://www.farmashealth.com.my/


No comments:

Post a Comment